Как да се справим с Overthinking-a?

Здравейте!

В свят, в който хората, които масово не мислят има едни други, които мислят твърде много. Ще си кажете какъв е проблемът... ами понякога това да мислиш твърде много може да се превърне в голям проблем. Особено, когато единственото, за което мислиш са проблеми.



Какво е overthinking-ът. Това е "the art of creating problems that weren't even there." Казано на български - филмиране. Може да не звучи като сериозен проблем, но когато всеки път, когато останеш сам започваш да "мислиш" и да се измъчваш ... нещата не са наред.

За мен това се превръща във все по-голям проблем. Стигна се до момента, в който всеки ден седя и мисля за неща, които могат да станат, но в една паралелна вселена. Мисля, мисля, идва денят, за който съм се измъчвала и не става това, което съм мислила. За няколко часа всичко е наред и след това всичко започва отначало. Това оказва влияние и на хората около мен, защото това, което правя когато съм с приятелите си е да ги карам да ми повтарят, че всичко е наред и притесненията ми са напразни. Нещо от сорта на: Аз "кажи ми, че всичко е наред", приятелите ми: "всичко е наред", Аз на глас "добре", а на ум "да бе да". Прибирам се у дома и всичко започва отначало.

И въпреки че чета непрекъснато неща свързани с този проблем, повтарям си, че страховете ми са напразни, все още не съм се преборила с този проблем, а истината е, че ако и Вие страдате от overthink-ване, то страховете ни са само в главата и само трябва да се справим с това.

Ето 6 трика, с които се опитвам да се справя с проблема:

1.  Вземай мерки, когато се усетиш, че си изпаднал в това състояние
- осъзнаването на проблема е първата стъпка към решаването му. Когато се "хвана", че мисля твърде много за неща, които не са се случили и не е ясно дали ще се случат, си казвам "спри" и търся с какво да си занимавам съзнанието. Четенето е един много добър начин. По възможност нещо, в което не може да откриете проблемът, който Ви мъчи. Ако е любовна драма не четете романтични книги.

2. Контролирайте мислите си
- вместо да се питате какво може да се обърка и да се забивате в проблема, си мислете за това какво е станало правилно. Знам, много е трудно. "Страхуваме се, не защото нещата са трудни; те са трудни, защото се страхуваме!"

3. Определете си време за мислене
- не е лесно да спреш, за това полезен съвет е това да си определиш време за мислене. Нека обаче да не е повече от 20 мин. Накрая си кажете, мислих достатъчно за това, нека сега мисля за нещо друго. Аз си признавам, че хич не мога да го гледвам този съвет, но пък напредък е всиичко, което не е застой.

4. Мисли за настоящето
- обикновено мислите са свързани с неща в бъдещето, както ще се случи, кой какво ще каже, какво ще стане ако... Учителката ми по история казваше "няма ако, акото цапа гащите" И е права жената. 

5. Не мисли за overthinking-a
- тук важи правилото за слона. Когато Ви кажат "недей да мислиш за слона", за какво мислиш... ами точно за слона. Така е и с мисленето, като седиш и мислиш за това как мислиш няма да спреш да мислиш. Схванахте ли ми мисълта?

Надявам се скоро да се справя с този проблем, а също се надявам моите съвети все пак да са от полза на някого. Ако и Вие имате подобен проблем ще се радвам да споделите как Вие се справяте с прекаленото мислене.

Love,
Snejana

You May Also Like

2 коментара

  1. Много готин пост! Аз се справям, като се фокусирам бавно и славно върху работа ;дд Колкото и тривиално да звучи, точно това мен ме откъсва и като се отнеса в работна насока забравям постепенно проблемите :))

    ОтговорИзтриване
  2. И аз имам подобен проблем.Постоянно се фокусирам в ангажиментите и задълженията,които ме притискат и хората,които ми ги поставят!Почти не ми остава свободно време,не да си почина от някаква работа-умствена или физическа,а от това да се притеснявам какво ще стане,ако не завърша и отметна определени задължения и ангажименти! Осъзнавам какво се случва,но явно мозъкът ми контролира мен,а не аз него.Благодаря за съветите,Снежи! При мен определено действат!

    ОтговорИзтриване