5 неща, които никой не ти казва, когато си направиш blog

Здравейте!

Когато започнах да пиша изобщо не бях наясно с цялото това блогърско нещо. Четях само чуждестранни блогове и дори не подозирах, че в България вече съществуват, колко наивно, нали? Спомням си, че един от първите постове, които прочетох се казваше "колко струва лицето ми" и беше сравнение за една година как се е променила козметиката, която използва момичето, за съжаление обаче не помня кой беше този блог.

В поста днес събрах 5 неща, които ми се искаше да знам предварително.


1. Отнема много време
- странно е как с минаването на годините подготовката на всеки пост ми отнема все повече време. Избор на тема, подготовка за снимки, снимки, разчистване след снимките, качване, обработка и позициониране в блога и чак последната стъпка е писането на самия текст, но след това идва и редакцията му, а след публикуването идва и разпространението, за да е добре оптимизиран. И това е само за 1 пост, най-голямо процент от времето за мен отива в проучване и много, много четене. Да си блогър не е никак лесно и мисля, че много хора се подценяват, като се задоволяват с много по-малко, от колкото заслужават... Знаете какво имам предвид, нали? Ако трябва да дам определение на това, с което се занимава блогърът, то би било - човекът оркестър.

2. Познания, без които не можеш
- както вече споменах голяма част от времето отива за проучвания, това е и тънката линия, която според мен различава блогъра от нормалните хора. Ако имаш блог за цветя, то ежедневно трябва да четеш и да се усъвършенстваш, а не успешно да гледаш кактус и да мислиш, че си голям специалист. За това е важно блогърът да бъде любопитен и да търси информация и да си задава много често въпросът защо. Така че ако искате да сте добри в това, което правите то четете, четете и пак четете.

3. Трябва ти визия за това, което искаш да правиш
- доста хора нямат визия за това, което правят и за това и "вселената не им съдейства", както се казва. Ако пък си много талантлив и продуктивен, то трябва да помислиш за читателите си, за да ги улесниш максимално при търсенето на информация. Защото повечето анализи показват, че човек се задържа средно под минута във вашия блог, ако не намери бързо това, което търси. Така че оптимизацията е важна! Като лош пример ще Ви дам себе си, когато започнах блогът беше като манджа с грозде- имаше козметика, книги, рецепти, мода. Но когато се разкъсваш така винаги нещо страда, а и рецептите, книгите и модата определено от статистична гледна точка не оправдаваха очакванията ми, за това сеших да се концентрирам само в една посока, за да не отива напразно времето ми и непрекъснато да си задавам въпроса, ама защо това не се чете.

4. Без креативност си за никъде
- няма какво да се лъжем всички виждаме как блоговете никнат като гъби, в това няма лошо разбира се, но тук идва въпросът "какво различава моя блог от другите?" Представете си, че Ви среща някой и за една минута трябва да му обясните защо да прочете вашия блог, а не някой друг. Създайте си стил и го следвайте, мислете теми и си ги записвайте веднага, защото ако сте мен и не помните само ще съжалявате за загубените идеи. Тук отново идва на помощ четенето, то помага страшно много, особено когато си попаднал в някаква дупка, Меркурий е ретрограден и писането просто не ти върви.

5. Гълта (страшно) много пари
- стигнахме и до съществената тема. Ще кажете, но то се изплаща... Евентуално след мноооого години можеш да започнеш да печелиш нещичко, колкото да не е без хич, но това в никакъв случай не може да покрие разходите и вложените пари преди това. Само сумите вложени в техника според мен на етапа, на който е в момента блогърският свят в България не биха могли да се покрият дори и на половина. А да не забравяме, че си има и консумативи, във всеки блог различно, разбира се. Дали ще пишеш за манията си по луксозни дамски чанти или как да върнем живота на старите опаковки от кисело мляко има разлика. Но парите винаги си вървят и винаги са много, за това и да си блогър е хоби, не пречи да се отнасяш сериозно към него. Но хоби е нещо, в което влагаш пари и любов и ти носи удоволствие, а работа е нещо, в което влагаш труд и ти носи пари. В добрия случай труда и парите са равни, но за България понякога вложеният труд не съответства на получените пари.

Така че ако си мислите, че това да имаш блог е голяма далавера изобщо не съм съгласна с вас. Имам късмета да ме четат интелигентни хора, които са наясно с всичко написано до сега, което може само да ме радва.

Също трябва да се добави и моментния синдром на "младия beauty blogger", който се изразява в пазаруване с единствената мисъл в главата - Купувам го за блога... аз съм го преживяла, познавам и други хора преминали през същото така, че това е опасен момент за вашите доходи, но поне отминава. :D Някой друг преживял ли го е?

Напълно възможно е "5 неща, които никой не ти казва, когато си направиш blog" да си има и продължение, защото темата все пак не се изчерпва само с 5 неща, но за сега съм решила следващата подобна публикация да е посветена на грешките, които правят много блогъри, а според мен са недопустими.

Ако и вие се сещате за такива ще се радвам да ми ги споделите!
Надявам се подобни публикации да са Ви интересни!

Love,
Snejana

You May Also Like

13 коментара

  1. Колко си права за "човекът оркестър".... и за ресурсуте (време, пари и т.н.), което гълта всеки пост... Странното, е че много хора не го разбират и наистина са убедени, че след като създадът блог и на следващия ден ще имат +1000 последователи, без дори да разбират, че за да спечелиш някого на своя страна, преди това се влагат оргомни усилия и всеки нов читател е много скъп и спечелен с много труд....

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, точно така е. Но от страни винаги всичко изглежда по-лесно, то и със снимането на видеа е така, общо взето със всяка работа. Някаква човешка особеност е, да си мислиш, че чуждият живот е по-хубав, а тревата на съседите винаги е по-зелена.

      Изтриване
  2. Страхотен пост, Снежи! Както обикновено, всъщност... :)

    ОтговорИзтриване
  3. Страхотен пост! Съгласна съм с всичко написано,особено за времето. На мен най-много време ми отнеме подготовката за самите снимки-подредба,светлина,настроение. Само не съм много съгласна за темите по блога,но това съм си аз хаха. В началото започнах да пиша само за козметика,но с времето се промених и ме вълнуват различни неща..Имам дни,в които просто не искам да чувам за грим и ми се пише за книги(примерно).Трябва да спомена,че ми липсват рецептите ти в блога!

    ОтговорИзтриване
  4. "Купувам го за блога" в повечето случаи беше основната ми мотивация :D но вече се поспрях и общо взето се опитвам да купувам само неща, които са ми интересни за проба или пък имам нужда от тях (tmi: то пък каква ли нужда може да имам, при положение, че обмислям да купя по-голям шкаф за съхранение)

    ОтговорИзтриване
  5. Аз като прохождащ блогър искам да изкажа адмирации за полезния пост! :)
    Започнах да следвам българските бюти блогове преди няколко годинки, главно защото ги виждах като основния достоверен източник на информация за това кои продукти са добри и си заслужават вниманието и кои не. В този ред на мисли трябва да благодаря на много от вас, че сте ми спестили солидна сума пари и главоболия от безполезни покупки. :D
    Това беше и мотивът ми да започна свой блог - надявам се да мога да помогна било то и на един човек само, ако се е колебал в избора на някой продукт. Истината е, че наистина отнема повече време от колкото очаквах, но пък ми е адски приятно и се оказа, че пишейки реално разпускам и се отърсвам от сивото ежедневие.

    ОтговорИзтриване
  6. Напълно съгласна съм с написаното. Наскоро изпитах тези неща на собствен гръб и определено подценявах "работата" блогър. Само ме питай вчера колко време ми отне да редактирам последния си пост хаха. Искам да бъда максимално полезна на читателите(бъдещите такива, де),а това определено не е лека задача. С описание на продуктите от- до, как работят и да си сигурен във всяка написана думичка... изисква време. Мислех си, че едно ревю мога да напиша в рамките на максимум час, но не. Снимките са друга работа- подготвяне на мястото, осветление, позиция, после обработка.
    Но пък ако това ти харесва и искаш да си ползотворен- няма начин.

    ОтговорИзтриване
  7. Много добър пост. Бих желала да кажа едно огромно БЛАГОДАРЯ на Снежи, защото тя единствена откликна на моите въпроси, когато бях в самото начало. Тя ми даде мотивация да водя моя блог <3 Наистина воденето на блог отнема много време, усилия и пари ... разбира се. Но пък когато виждаш, че хората оценяват написаното и се четат нещата е много приятно като малка пролет за душата :) Поздрави!!! Пожелавам ти много свежи идеи и усмивки :)

    ОтговорИзтриване
  8. Страхотен пост, със сигулност много полезен

    ОтговорИзтриване
  9. Това е една тема, дето... Ако някой ми беше казал, че с времето всеки пост ще отнема все повече време, щях да му кажа "Да, бе, да". Изработката на текста отнема все по-малко време, но колкото повече напредваш, толкова повече си даваш сметка, колко погрешно си правил нещата преди. Само като се замислиш, това животно SEO то колко време отнема... Или това, че продуктите чакат за снимки с дни, защото зимата например сме на работа в светлата част на денонощието. За изплащането - също ще премълча. Никога няма да забравя, в началото как под всеки пост се появяваше епичния коментар "Цена" и се чудех какво пак не съм направила като хората.. Много хубав пост, Снежи :)

    ОтговорИзтриване