вторник, 28 юни 2016 г.

Оптимизация на blog-а в 5 стъпки

Здравейте!

С публикацията днес давам началото на серия постове, които планирам от няколко месеца посветени на блога. Ще обхващат различните му страни, като заглавията, за които се сещам в момента (да, не помня какво съм писала) са "7 гряха на един блогър", "Защо реших да си направя блог?" и още няколко подобни.

Както винаги оставам отворена за предложения за други подобни теми! Като добавям, че не съм специалист, а природно любопитна и това са неща, които аз правя или искам да започна да правя... :D

Темата за оптимизацията е супер обширна, 5 стъпки реално нищо не е, но пък според мен това са основните неща, които всеки може да промени и веднага да види подобрение. Не изискват почти никакво излишно време и може да ги направите много лесно и бързо.


1. Етикетите са важни
- не само са важни, а са много, много важни. Чрез тях става цялото откриване на публикациите Ви от google, за това е изключително важно те да са написани правилно. Има доста писано по темата за tag-овете и meta tag-овете и как те да са по-видими за търсачките, така че непременно отделете няколко часа, за да се запознаете с начините на работа на google. Ще кажа само, че е интересно и полезно, дори и да нямате блог. Резултатите се виждат в статистиката супер бързо, така че определено носи голямо удовлетворение, когато го направите. Също така е важно да знаете кои са keywords за вашия блог - лесно може да ги проверите в google analytics, няма да се разпростирам до семантични ядра и други подобни, защото това да учиш нещо ново, което е и супер полезно носи огромно удоволствие, така че се надявам и на вас SEO да Ви е толкова интересно, колкото и на мен.

2. Функционалност
- друг основен проблем, които забелязвам са проблемите с функционалността. Прани страници, линкове, които не водят до никъде, твърде много притурки, ленти от всички страни. И в следващия момент важните неща липсват или са някъде най-отдолу. Колкото по-малко неща има по екрана и колкото по-подредени са те - толкова по-лесно се чете. Аз предпочитам лентата с притурките да е само една, защото при две се губи фокусът и никак не е приятно за четене. Блог- архивът е важен, лентата за търсене, линковете към социалните мрежи също, другите неща са за разкош и някак ненужни - освен ако блогът Ви не е посветен на синоптични прогнози, то притурката с прогнозата за времето няма място в него. Навигацията в блога трябва да е лесна и бърза, в противен случай читателят няма да се задържи дълго. Важно е да проверите скоростта на host-а и то не само от личния Ви компютър. Същото се отнася и за следващата стъпка с формата- винаги проверявайте как изглежда на различните екрани.

3. Формат - снимки, шрифт
- до голяма степен доста подценявана стъпка при оптимизацията, защото понякога е необходимо да погледнете на блога си като читател, а не като човек, който седи зад него. Попадам на страшно много блогове с подобни проблеми. Съобразявайте формата на снимките с темата на блога, ако снимате с добра техника непременно ги оразмерявайте спрямо пространството за писане. Същото се отнася и за текста - прекалено дребен или едър шрифт не правят нищо друго освен да отблъснат читателя.

4. Не може и без социалните мрежи
- проследете от къде идва основния Ви трафик - ще се изненадате колко голям процент всъщност идва точно от социалните мрежи. Това ги прави изключително важни и ценни. Те са ресурс, който трябва да се използва, защото в противен случай е същото като да живеете в кашон върху златна мина. Проверете от коя мрежа е основният Ви трафик и никога не я оставяйте на произвола на съдбата. Дори да нямате възможност да публикувате нещо всеки ден- за това е "отложеното пускане", за 1 час може да си осигурите трафик за цяла седмица.

5. Update на стари постове
- това е нещо, което прави усилено в момента и смятам за необходимост особено, когато блогът Ви е на няколко години. Не е необходимо да се престаравате, разбира се. Достатъчно е да следите кои са най-посещаваните Ви публикации през годините и да ги поддържате актуални. Сменете снимките, проверете как изглежда текста. Това е необходимо и ако сте правили някаква промяна на templat-a и е имало проблем с форматирането на снимките. Също така една проверка на връзки и всякакви прикачени неща никога не е излишна.

Надявам се категория "Полезно" да Ви е полезна :D очаквайте скоро и други подобни постове!

Love,
Snejana

4 коментара:

  1. Снежи, благодаря! От доста време те следя, но наскоро се престраших да си направя блог, а поста ти ми е много полезен. Продължавай в същия дух, пишеш страхотно и те чета с удоволствие и интерес.
    Поздрави.

    ОтговорИзтриване
  2. Много полезен пост, но бих добавила и SEO на снимките! Хубаво е да се именуват правилно снимките, а да не са нещо от рода на "image.jpg". Търсачките също обръщат внимание на това ;)

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...