How To Become a Morning Person?

Здравейте!

Ранното ставане е въпрос на изграден навик, който за съжаление не става за един ден. Истината е, предполагам знаете, че всеки може да става рано. Пускаш алармата, лягаш си и тъкмо си заспал и хоп гадната машинка издава неприятен звук. Звъни, тормози ви, но не постига нищо повече от това да направи утрото ви само много по неприятно. Звучи ли ви всичко това познато?

На мен не, струва ви се странно? Истината е, че от повече от 5 години се събуждам всяка сутрин към 7:15 / 7:30 часа без аларма, без значение дали е работен или почивен ден. Утрото ми е бодро, не ставам с мъка от леглото и не се излежавам: "само още 5 минути."

Ранното ставане е житейска философия и не мога да ви кажа: "Направете тези стъпки и ще станете като мен!", защото това е навик изграждан с години, но пък може да ви мотивира да гледате на ранното ставане не като на най-ужасната част от деня. И както може би се досещате аз не съм от хората, които вярват на разделението на "чучулига, сова или гълъб", защото съм преминавала и през трите вида.


Това са моите 10 съвета за свежо и ранобудно утро:

1. Не отлагай алармата

- правилото на още 5 мин. съм изобщо няма да ви накара да се почувствате по отпочинали, а всъщност постига точно обратния ефект. Все пак не очаквайте, че от раз ще започнете да ставате вместо в 9 в 6- използвайте метода на постепенната промяна на часа ви за ставане, като много важно е да не отлагате алармата 1 час. Може да пробвате да сложите алармата в другия край на стаята, така че определено ще ви се наложи да станете от него.

2. Мисли за сутринта още преди да си легнеш

- една от най-успешните ми стратегии е сама да се "навивам" колко хубав ще е утрешния ден, нещо като мантра, "утре ще правя ... и нямам търпение", общо взето като при малките деца, които се вълнуват, че ще си играят на детската площадка и още от 6 часа сутринта подскачат нетърпеливи.

3. Направи закуската специална

- преминала съм през различни периоди - от този, в който не закусвам, до този, в който закуската е най-важното хранене за деня. Определено харесвам втория вариант повече! Още от вечерта си лягам с идеята какво ще закусвам на следващата сутрин. Чай ли ще пия или кафе и така нататък.

4. Започни днес с нещо любимо

- моите любими неща са преплетени перфектно в сутрешната ми рутина. Обичам да закусвам, обичам и да се гримирам, не губя ценно време да правя едното, а след това другото. До голяма степен двата процеса протичат паралелно, това ме кара да се чувствам още по-добре, защото знам, че мога да правя няколко неща едновременно. От ставането от леглото до излизането от вратата минава точно 1 час, най-демотивиращото в цялата ситуация е това, че след това имам 45 мин. докато стигна до там, за където съм тръгнала.

5. Създай сутришна рутина, която ти носи удоволствие

- сутрините са запазени за мен, събуждам се пия вода, отварям прозореца, следва банята, след това skin care routine, правя си чай или кафе, започвам да си правя закуска, пускам си някой клип в you tube и сядам да ям- след това съм готова да говоря с хора, да се тътря един час с градския транспорт без да ми прави впечатление ... в общи линии съм си създала основата на един хубав ден.

6. Вземи си освежаващ душ

- аз всички, който все пак са станали от леглото, но имат проблем с разсънването, пробвайте да си взимате душ сутрин, но не с вряла вода, а с топла + един изкушаваш душ гел с аромат на цитруси. Моят любим е на Yves Rocher с аромат на грейпфрут.

7. Планирай тоалета от вечерта

- това беше моето спасение през гимназиалните ми години, подготвях си тоалета още предната вечер, така не губех време в ядосване сутрин пред гардероба: "Какво да облека?", сега отново го правя, но използвам само въображението си, мисля си: "как ще изглеждам утре?" + добавям и какъв грим ще отива на тоалета ми (все пак това ми е голяма страст)

8. Не се излежавай

- няма да се почувстваш по-добре ако лежиш 1 час буден в леглото, вместо това стани веднага, направи сутрешната си рутина и започни деня си. За да не се върнеш веднага в леглото най-добре, започни с това да го оправиш.

9. Пусни светлината в стаята

- това е най-естественият начин за събуждане, като следваш био ритъма на Земята. За целта трябва да разчиташ на щори, които пропускат светлината, така тялото ти ще знае, че на вън започва да се съмва и ти ще се събуждаш заедно със слънцето.

10. Пий вода

- водата има по-ефикасни ободряващи качества дори и от кафето, изпий една чаша вода и направи малко yoga пози за разтягане, не е нищо сложно просто протегни ръце нагоре, все едно някой те дърпа, след това се наведи надолу и веднага ще се почувстваш по-свеж, просто това тяло трябва да се раздвижи.

И основната причина, поради която обичам да ставам рано е това, че животът е кратък и не искам да го проспивам!

Ако и вие имате съвети, за това как да ставаме рано по-лесно, не забравяйте да ги споделите в коментарите!

Love,
Snejana

You May Also Like

13 коментара

  1. А към колко часа си лягаш?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. някъде към 11 може би, зависи, но е между 22.30 и 23.30. :)

      Изтриване
  2. Много полезно това със водата не го знаех ще го пробвам.Много си сладка

    ОтговорИзтриване
  3. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  4. И аз ставам рано, и да искам, просто естествено си се събуждам рано, дори и да съм лягала късно предната вечер. И моята тайна е за рутината- сутрин обичам да си се помотая, да закуся, да пия кафе, да гледам ютюб и тогава да излезна. И за водата си много права, особено ако и сложиш малко лимон, действа страхотно :)

    ОтговорИзтриване
  5. Браво ! Това е един от малкото оригинални постове които съм чела напоследък ! :)

    ОтговорИзтриване
  6. Мразя да ставам рано, аз съм си сова и това е. От година обаче ми се налага да ставам към 5:30 - 6 почти всеки ден, мога без проблеми, алармата не ми пречи и ставам веднага, но съм далеч по-продуктивна когато ставам поне в 10. Особено със зимното работно време когато ставам по тъмно и се прибирам пак по тъмно, направо си издивявам. Завиждам на хора, които обичат да стават рано и им носи удоволствие.

    ОтговорИзтриване
  7. Много готина статия. Аз обаче съм от тези, които си проспиват живота :( Много обичам сутрините като част от денонощието, но и много обичам да си поспивам. Не знам. Аз сякаш съм на мнение, че или си морнинг пърсън или не си :)

    ОтговорИзтриване
  8. Как и аз да си направя блог

    ОтговорИзтриване